har inte vart nå bloggande på länge pga...

joo nu har jag ju liksom inte bloggat på länge, delvis P.G.A att har en jädrans tandköttinflammation, som där spreds vidare till nedre tungan o halva underkäket.. som där vidare lede till att tungan blev svullen o halva nedrekäket.
Gör svin ont under tungan när man sväljer plus att delvis lite svår o prata när det värker...
Nå igår var jag ju då till akut motagningen i vårdcentralen o då fick jag en 10 dagars penicilin behandling, plus att idag var jag till tandläkaren, där dem rev ut tanden som blivit infekterad, o P.G.A inflammationen blivit sämmre, fick jag en till 5 dagars medecin behandling plus värktabletterna så känns ju lite att är en medecin drogare.. och det var inte allt.
Läkarna misstänker att det kan vara en spottsten under tungan som då måste utföras av en kirugisk operation. Om det nu är den.
alltså måste jag till tandläkaren på onsdag o se om det blivit bättre som jag nu hoppas att det gjort,
borde ju redan imån ha blivit bättre, om det är P.G.A tanden jag blivit öm o svullen under tungan o nedrekäket.

Så igår dagen sov jag ju för det mesta plus att var till akuten.. idag har jag vart till tandläkare sovit imån blir det hjärtultra..

sen delvis har jag ju inte hunnit blogga heller för att haft träningar på onsdag, Fredag, dagen på lördag o på kvällen hadde vi dansshow..
o ja jag kände ju lite redan på Lördag kväll att det inte går o svälja och så men så tänkte jag att jag klarar nog av showen o ja det gjorde jag ju annars gick det hur bra som helst med showen o de, men sen på söndag morgon vaknade jag av att det gjorde svin ont i tungan, och var öm o svullen så jag gick te mamma hon ringde o fråga vad det kan va, och då blev det akuten som gällde.. osv
så en msa har det ju hänt under helgen.. här då och sen förra veckan ja visst jag hadde kunnat blogga i skolan men var faktiskt ganska upptagen, o idag har jag då inte varit till skolan alls, jag hoppas ju att det har bättrats till imån så jag för hoppningsvis kan fara till skolan på onsdag. men änn så länge hade så bra ni där o försök o hålla er friska o hoppas verkligen att ni inte behöver vara med om denna smärta jag har just nu. 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0